Krajowy System e-Faktur – obowiązek przesunięty w czasie

Ministerstwo Finansów przesuwa termin powszechnego i obowiązkowego stosowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który miał być stosowany już od połowy tego roku.

Od kiedy KSeF?

System uruchomiono w 2022 r. i od tej daty można z niego korzystać dobrowolnie. Od 1 lipca 2024 miał stać się obowiązkowy dla przedsiębiorców zarejestrowanych jako płatnicy VAT, a od 1 stycznia 2025 już dla wszystkich. Jak wynika z najnowszych informacji ministerstwa (19.01.2024) tak się jednak nie stanie i terminy przesunięto na później. Na dzień dzisiejszy nie jest znany ostateczny termin od którego stosowanie systemu KSeF stanie się obowiązkowe, prawdopodobnie będzie to już jeden termin dla wszystkich, zamiast wdrażania na raty.

Co to jest KSeF?

To system elektronicznych faktur działający on-line w oparciu o rządową chmurę powstały w celu usprawnienia i usystematyzowania obiegu dokumentów, ma być też kolejnym narzędziem w uszczelnieniu systemu podatkowego. Dla przedsiębiorców to rewolucja. Docelowo każdy przedsiębiorca będzie miał obowiązek wystawiania faktur w ustrukturyzowanej formie korzystając bezpośrednio z tego systemu, który jest bezpłatny lub z systemu komercyjnego zintegrowanego z tym systemem.

Dowiedz się więcej o KSeF!

Oficjalna informacja Ministerstwa Finansów https://www.gov.pl/web/finanse/przesuniecie-terminu-wdrozenia-obowiazkowego-ksef
System KSeF dostępny jest pod adresem https://www.podatki.gov.pl/ksef/